NORMALE DIENSTREGELING
Alle drie buurtbussen zijn beschikbaar en rijden volgens schema.
Dit betekent dat de dienstregeling NORMAAL wordt uitgevoerd.
Buurtbussen verbinden wijken in Capelle aan den IJssel volgens een vaste route. Daarnaast rijden zij in Rotterdam Kralingseveer, Alexanderpolder en Oosterflank. Op zaterdag en zondag rijdt de buurtbus niet...
Buurtbussen rijden tussen metrostations Capelsebrug en Capelle Centrum, De Terp, winkelcentra Alexandrium I, De Koperwiek en De Terp, NS station Schollevaar, het IJsseland ziekenhuis en het stadshart van Capelle!
De BuurtbusVereniging Capelle (BVC) is als vereniging opgericht in Capelle aan den IJssel. Het is een maatschappelijk betrokken vrijwilligers-organisatie.
[wp_ticker]
Actuele berichten en/of omleidingen van de route:
NORMALE DIENSTREGELING
Alle drie buurtbussen zijn beschikbaar en rijden volgens schema.
Dit betekent dat de dienstregeling NORMAAL wordt uitgevoerd.
NORMALE DIENSTREGELING
Alle drie buurtbussen zijn beschikbaar en rijden volgens schema.
Dit betekent dat de dienstregeling NORMAAL wordt uitgevoerd.
Alle buurtbussen in Nederland worden gereden door enthousiaste vrijwilligers (M/V). De voertuigen worden geleverd door de Rotterdamse RET,
Heeft u interesse om vrijwillig als parttime chauffeur een aantal uren per week in de buurtbus te rijden? Neem dan contact met ons op of meldt u aan. Wij nodigen je dan uit voor een kennismakingsgesprek. Na een opleiding van gedurende circa 6 weken, een medische keuring en een VOG-verklaring ben je meestal in staat op zelfstandig te rijden.
Want om de buurtbussen dagelijks beschikbaar te stellen hebben we vrijwilligers nodig die de part-time functie van buschauffeur willen vervullen.
Voor ieder voertuig zijn circa 12 vrijwilligers per week nodig. Zij werken 6 uur achter het stuur en hebben dan natuurlijk ook regelmatig pauzes.
De Buurtbusvereniging Capelle (BVC) is regelmatig op zoek naar mannelijke en vrouwelijke kandidaten die vrijwillig de buurtbus in Capelle aan den IJssel en Kralingse Veer willen besturen.
Alle buurtbussen in Nederland worden gereden door enthousiaste vrijwilligers (M/V). De voertuigen worden geleverd door de Rotterdamse RET,
Heeft u interesse om vrijwillig als parttime chauffeur een aantal uren per week in de buurtbus te rijden? Neem dan contact met ons op of meldt u aan. Wij nodigen je dan uit voor een kennismakingsgesprek. Na een opleiding van gedurende circa 6 weken, een medische keuring en een VOG-verklaring ben je meestal in staat op zelfstandig te rijden.
Want om de buurtbussen dagelijks beschikbaar te stellen hebben we vrijwilligers nodig die de part-time functie van buschauffeur willen vervullen.
Voor ieder voertuig zijn circa 12 vrijwilligers per week nodig. Zij werken 6 uur achter het stuur en hebben dan natuurlijk ook regelmatig pauzes.
De Buurtbusvereniging Capelle (BVC) is regelmatig op zoek naar mannelijke en vrouwelijke kandidaten die vrijwillig de buurtbus in Capelle aan den IJssel en Kralingse Veer willen besturen.
Een buurtbus is een kleinere autobus, die volgens een vaste dienstregeling een vaste route rijdt. De chauffeurs zijn vrijwilligers. Er zijn maximaal 8 zitplaatsen.
Want in een buurtbus mogen op grond van de Wegenverkeerswet 1994 nooit meer dan 8 zittende personen worden vervoerd, anders zijn de chauffeurs in overtreding. Dat heeft ernstige consequenties voor de dekking van de verzekering voor passagiers bij een mogelijk ongeval of aanrijding onderweg.
Dit is voor reizigers soms zuur bij de instaphalte, vooral in de spits of bij stakingen van het streekvervoer.
Reageer dit op een dergelijk moment niet af op de vrijwilliger/chauffeur, die kan daar niets aan doen, maar besef dat dit is bedoeld voor uw eigen veiligheid!
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de gemeente van uw woonplaats.
Een buurtbus is een kleinere autobus, die volgens een vaste dienstregeling een vaste route rijdt. De chauffeurs zijn vrijwilligers. Er zijn maximaal 8 zitplaatsen.
Want in een buurtbus mogen op grond van de Wegenverkeerswet 1994 nooit meer dan 8 zittende personen worden vervoerd, anders zijn de chauffeurs in overtreding. Dat heeft ernstige consequenties voor de dekking van de verzekering voor passagiers bij een mogelijk ongeval of aanrijding onderweg.
Dit is voor reizigers soms zuur bij de instaphalte, vooral in de spits of bij stakingen van het streekvervoer.
Reageer dit op een dergelijk moment niet af op de vrijwilliger/chauffeur, die kan daar niets aan doen, maar besef dat dit is bedoeld voor uw eigen veiligheid!
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de gemeente van uw woonplaats.