Update dinsdag 1 oktober

Vertrek vroeg

Vandaag hadden we werkstudent Jelger van der Graaf die tijdens zijn ritten toch aardig wat extra informatie heeft opgedaan met zijn observaties. De tellingen van het aantal passagiers en het aantal Ov transacties worden nader door hem uitgewerkt, maar hij zag als buitenstaande aardig wat opvallende zaken.

Een ervan was dat hij zag dat de chauffeurs na elkaar wergreden uit de gemeentewerf maar die begonnen blijkbaar alle twee dezelfde rit te rijden als eerste rit. Of het waar is weet ik niet want beiden rijden per saldo in de eerste rit toch naar Capelsebrug, maar dit hebben we ook al eerder geconstateerd

Voor de duidelijkheid:

  • DIENST 1 BUS 1 gaat naar als eerste naar de Doormanstraat en begint daar altijd als 606
    Bij eindpunt Capelsebrug wordt het een 607
  • DIENST 4 BUS 2 gaat als eerste naar Capelle centrum en dan naar Capelsebrug als 607
    Bij eindpunt Capelsebrug wordt het de 606

Dat moet gewoon goed gaan verder….

Verkennen nieuwe route 606

Vanmiddag hebben twee bussen de voorgestelde route door ‘s-Gravenland verkend. De cirkel is zowel rechtsom als linksom gereden. Het is een straat met een haakse bocht en 5 flinke verkeersdrempels er in. In de middag om ca 17.00 stonden we ook daar in de file omdat veel auto’s deze wijk ook gebruiken als sluipverkeer richting Krimpen aan den IJssel door langs te rijden langs Zwembad de Blinkert en daarna rechtsaf de Ketensdijk omhoog richting ALgerabrug. Wordt vervolgd…..

Bussen
De beide bussen rijden vandaag zonder problemen, ook het aftanken met de twee verschillende pasjes ging gewoon goed. De handheld in de blauwe bus hield het ook de hele rit vol. We hadden wel veel last van lange files in de omgeving van Capelle.