Wat kan ik doen als ik denk dat mijn reiskosten niet kloppen ?
Vergelijk dan het bedrag dat je betaald hebt met de prijs die de vervoerder rekent.
Dit doe je zo:
- Ga naar de zelf regelen pagina op OVpay.nl en zoek je reis terug.
- Ga ook naar 9292.nl en vul dezelfde reis in. Hier zie je de ritprijs terug.
- Controleer of dit bedrag hetzelfde is als het bedrag dat jij hebt betaald.
- Heb je een ander bedrag betaald dan je op 9292.nl ziet staan? Neem contact op met de vervoerder.
Goed om te weten….
- De ritprijs op 9292.nl is zonder korting of toeslagen. Reis je met leeftijdskorting? Vergeet dan niet je ritprijs met korting te berekenen.
- Heb je per ongeluk in- en uitgecheckt met de verkeerde vervoerder en heb je hierdoor te veel betaald? Bijvoorbeeld bij Arriva in plaats van NS. Neem dan contact op met de vervoerder waar jij per ongeluk hebt in- en uitgecheckt.
-
Heb je recht op leeftijdskorting, maar heb je deze niet ontvangen? Controleer dan
waarom je geen leeftijdskorting hebt gekregen op je reis
Hoe krijg ik mijn geld van een gemiste check-in of check-uit terug?
Ga naar onderstaande link en selecteer de kosten die je wilt terugvragen.
In je rekeningoverzicht vind je een referentienummer dat begint met NLOV met daarachter 14 cijfers en letters. Voer deze samen met het afgeschreven bedrag in. Na het succesvol aanpassen van je in- of uitcheck krijg je geld terug op één van de volgende manieren:
- Het te ontvangen bedrag wordt in rekening gebracht met één van je aankomende afschrijvingen
- Mocht je binnenkort niet reizen en lukt het ons daardoor niet om het in rekening te brengen, dan krijg je het geld teruggestort op je rekening.
GELD TERUGVRAGEN
Vul uw gegevens over de reis in en u ontvangt een bericht van ovpay.nl
Terugbetaling
Binnen 5 werkdagen na het aanpassen van je rit ontvang je het bedrag terug. Check je tussentijds in en uit met je pas? Dan wordt het terug te ontvangen bedrag voor die reizen gebruikt.
Wil je dit controleren? Dan doe je dat zo:
- Log in op je OVpay account
- of ga naar de Zelf regelen pagina.
- Ga in je OVpay account naar Passen > Betalingen inzien. Hier zie je alle betalingen en terugbetalingen.
- Gebruik je de Zelf regelen pagina? Vul dan het betalingskenmerk en het bedrag in.
- Je ziet of het bedrag gebruikt is voor andere reizen.




