Info@buurtbuscapelle.nl

Laatst Aangepast: 29 augustus 2025

  1. 606 Schollevaar : anders omrijden Operalaan v.v.

    De OperaLaan gaat weer dicht. Onderstaand hoe we gaan rijden. Het is niet nieuw, we reden dit al geruime tijd eerder: Van Beresteinlaan Linksaf richting de Hermitage in tot de keerlus bij supermakrt Hoogvliet en weer terug naar Station Schollevaar. Op de terugreis via de achterzijde van de spoorlijn nemen we niet weer de Hermitage mee.


    .Aan: Chauffeurs lijn 606
    .Betreft: Afsluiting Operalaan
    .Vanaf maandag 1 september tot nader order is de Operalaan afgesloten.
    .Route 606
    .Naar Station Schollevaar, voorbij de halte Grafiek Links de Hermitage op
    . We rijden naar de keerlus (Hoogvliet) vervolgen de bestaande route, BeresteijnLaan
    .naar Station Schollevaar.
    .Route 606
    .Vanaf Station rijden we de bestaande route om het Station naar de van BeresteijnLaan naar Oostgaarde en Capelle Centrum
    .We nemen de Hermitage NIET op deze route

  2. Aanpassing verkeerslicht-installatie Kruising Schenkelsedreef / Bermweg / Wingerd Voor Route 606 & 607
    .
    Op maandag 1 september t/m 19 september zal op deze kruising zal de verkeersregel installatie
    vervangen worden. Alles gaat daar op de kruising over 1 rijbaan en er zijn verkeersregelaars aanwezig.

  3. Bushalte metrostation Spoorlaan wordt aangepast

    wij constateren vanaf het begin van de nieuwe dienstregeling dat bij metrostation Slotlaan richting Valeriusromdeel regelmatige automobilisten hun wagen bewust en langdurig parkeren. handhaving is gevraagd om daar langzaam beginnen te handhaven en bekeuren, dat schrikt dit soort mensen wel af. Handhaving heeft geconstateerd dat het nauwelijk een echte bushalte is, daar nu bekeuren maakt een gang naar de rechter makkelijk voor de automobilisten, het is geen formele bushalte maar eigenlijk een gewone parkeerplaats. Gemeente heeft recent besloten deze bushalte op te pimpen. Er komen zwart en wittebloktegels en de haltepaal wordt verplaatst,zo ontstaat een echte bushalte en kan er in voorkomende gevallen wel gemakkelijk worden bekeurd, zonder juridische rompslomp. Na de vakantie wordt het opgepakt.

  4. Vertrek vanaf metrostation Slotlaan richting Capelse Brug (12/8/2025)
    Van reizigers die met de metro aankomen op metrostation Slotlaan komt de klacht dat zij bij aankomst met de metro om .53 niet meer kunnen overstappen op de buurtbus. Die rijdt dan namelijk net weg om .53! Verzoek aan de chauffeurs is om daar iets langer te wachten (2-3 minuten) of op de starthalte IJsseleland Ziekenhuis langer te wachten of op metrostatoon Slotlaan zelf om zo aankomende reigers gelegenheid te geven rustig de trap af te komen en zo de buurtbus te bereiken voor verder vervoer. Dit geldt zeker voor de laatste bus om 16.53 aldaar…

  5. Dienstritten B1D1 en B1D2 zijn aangepast (24/7/2025)


    Al enige dagen na de nieuwe ingangsdatum bleek dat de wisseling van de chauffeurs voor de B1 niet kon worden gerealiseerd zoals gedacht en verwacht. De B1D1 kwam later binnen op GW voor de wissel, omdat de rit naar Schollevaar en terug te lang duurde voor de juiste vertrektijd van de B1D2. We hebben de wisseling nu anders gemaakt: bus B1 is klaar op CC om 12.07 rijdt dan naar GW voor de wissel, men wisselt, de B1D2 vertrekt om 12:17 uur vanaf Capelle Centrum richting NS Schollevaar. Dat betekent dat de B1 een verkorte laatste rit krijgt, eerder op GW wisselt en de B2D2 een langere rit van circa 25 minuten. Chauffeurs van de B1D2 gelieve dus in het vervolg eerder op GW aanwezig zijn en ook eerder vertrekken richting CC. Uiteraard krijgen deze chauffeurs van de B1D2 voortaan een hogere vergoeding van 12 euro per gereden dienstrit (immers 12:00 tot 18:00 uur is 6 uur). Voor chauffeurs op de B2 verandert er vooralsnog hniets.

  6. Rijstijl (22/7/2025)


    De laatste weken krijgen wij als bestuur steeds meer klachten van passagiers over de rijstijl van sommige chauffeurs. Opmerkingen als “…waarom rijden sommigen zo hard bij kruisingen? “Waarom stoppen jullie zo abrupt bij haltes en “….in de Gournosdtraat rijden ze veels te hard over drempels…” komen ons steeds vaker ter ore. Niet leuk om te horen en nog moeilijker om te beantwoorden. Daarom rij voorzichtig alsof je in je eigen auto rijd! Je rijdt niet op de buurbus, omdat je alles al weet of alles al kunt dromen, je rijdt ook op de bus om lessen te leren van anderen om je heen (dus ook passagiers). We zullen beter letten op deze signalen en gaan als bestuur wat vaker meerijden om de vinger op deze gevoelige pols te leggen. Herhaling : Oefenen / lessen met de bus op een zaterdagochtend in Krimpen kan altijd! Wees niet bevreesd en voel je niet te groot om eens praktisch te oefenen met steun door collega’s en een kopje koffie….

  7. Nieuwe haltetijden per 21 juli 2025 (12/7/202I)
    Op deze website zijn de nieuwe haltetijden met ingang van 21 juli 2025 geplaatst. Ook de emails die worden verzonden aan de chauffeurs zijn inmiddels aangepast. Let vooral op de gewijzigde aanvangstijden en juiste rijrichtingen van de eerste ritten voor zowel 606 als 607 . Die kunnen zijn aangepast. Hieronder de nieuwe dienstroosters per 21 juli (in PDF):

    LET OP
    Er is in de middag – noodgedwongen – een sprong van 10 minuten in het dienstrooster gemaakt, noodzakelijk voor het wisselen van de chauffeurs op de Gemeentewerf. Hierdoor vertrekken de middag chauffeurs 10 minuten later op Centrum voor hun eerste rit dan verwacht , maar dit wordt daarna op eindhalte Capelsebrug in lijn gebracht met het normale schema voor de bussen, zoals die zou gelden alsof er niet gewisseld is door twee chauffeurs op GW..

  8. Haltes bij Metrostation Slotlaan(7/7/2025)
    Er komen twee nieuw RET-haltes ter hoogte van metrostation Slotlaan. Een van de haltes richting Valeriusrondeel is goed geschikt. Dat is een bestaande halte en er komt slechts een haltebord 607 bij. Aan de andere zijde richting ziekenhuis liggen slechts een achttal betonnen platen. Besloten is dat een naastgelegen plek meer geschikt wordt gemaakt voor een echte bushalte. Voorlopig halteren wij daarom uitsluitend OP de Slotlaan, maar NIET OP de betonnen platen. Door de bestaande stoeprand daar rijden wij namelijk snel onze rechterbanden kapot.
    STOP DAAR DUS om te halteren ALLEEN OP DE SLOTLAAN!Na de zomervakantie gaat de gemeente samen met de uitvoerder aan de slag om onderstaande scenario 2 te gaan betegelen voor een definitieve halte in de onmiddellijke omgeving van de bestaande metrobouw.
  9. Omleidingen de komende weken richting Valeriusrondeel en voorbij Station Schollevaar (5/7/2025)
    1. Met ingang van maandag 7 juli 2025 omleiding voor bus 607 en gedurende 6 weken. Voor de 607 de route naar het Valeriusrondeel en route terug is het weer omrijden langs het van Maarlantpark. We hebben dit in het verleden ook al eerder gereden.Vanaf de Rembrandsingel eerste rotonde rechtsaf richting Metrostation Slotlaan, maar bij de 1e kruising linksaf naar de P.C. Boutenssingel richting het draaipunt bij het Valeriusrondeel en vervolg je weg via de bestaande route richting eindhalte Capelsebrug.
      Deze route ook in omgekeerde rijrichting als je terug komt vanaf Capelsebrug richting Capelle Centrum. Een optionele keuze is om na de rotonde bij de kruising vlak voor het van Marelantpark de doorsteek te maken via het van Maerlantpark. Dan pak je wel de halte Da Costasingel mee, maar is een minder comfortabele route.
    2. Omleiding voor bus 606 & 607
      Met ingang van maandag 7 juli 2025 en Gedurende 2 weken
      Vanaf het Station Schollevaar kunnen we niet rechtsaf onder het treinviaduct de Spoorlaan op. De kruising met de Burgemeester Bakkerlaan/Spoorlaan is geruime tijd afgesloten door werkzaamheden..
      De route is als volgt:
      Vanaf Station NS schollevaar klein stukje optrekken en dan na circa 50 meter linksaf slaan en rijden langs de voorzijde van de Apotheek. Rij linksom om het pand heen en dan rechtsaf richting station Schollevaar. en kom je weer op de bestaande route terug richting De Terp. Rij daar langzaam er komen uit de parkeergarage van het winkelcentrum Picasso passage
    3. Haltetijden per 21 juli 2025 in pdf.
      Dit zijn de nieuwe haltetijden van de vier dienstenhaltetijden 21 juli 2025 in pdfll wp-image-35887″ />
    4. De Nieuwe Dienstregeling per 21 juli 2025(28/06/2025)De nieuwe dienstregeling gaat in op maandag 21 juli 2025. Deze datum kwam de planning bij de RET beter uit. We rijden vanaf die datum dus over de Slotlaan en Capelsedreef richting IJsselland ziekenhuis met de buslijn 607 en terug.
      Want: we blijven twee lijnen rijden)(28/06/205)Tijdens het testen van de EOD (betaalapparatuur) bleek dat deze uitviel bij het overschakelen naar onze nieuwe lijn 607. De oorzaak bleek gerelateerd aan de systeeminrichting van deze nieuwe lijn. Om dit probleem op te lossen, heeft de RET besloten om met ingang van 21 juli zowel lijn 606 als lijn 607 actief te houden.

      1. Lijn 606 blijft rijden tussen IJsselland en Schollevaar;
      2. Lijn 607 blijft rijden tussen IJsselland en Capelsebrug, maar met een kortere route;
      3. De route en dienstregeling zullen uiteraard aangepast worden;

      Voor de chauffeurs betekent dit dat zij bij halte IJsselland het lijnnummer moeten wisselen op zowel de bestemmingsfilm als in de betaalapparatuur.
      Voor reizigers verandert er niets: zij kunnen blijven zitten en hoeven niet opnieuw in- of uit te checken. Dit is softwarematig opgelost. Ook de reisinformatie is aangepast, waarbij reizigers duidelijk geïnformeerd worden over de overstapmogelijkheden en het feit dat zij bij IJsselland kunnen blijven zitten als het voertuig doorrijdt als andere lijn.

    5. Evaluatie Nieuwe Handhelds (28/06/2025)De nieuwe handheld draait nu een paar weken mee. De geconstateerde grootste fouten blijken nu te zijn hersteld. Functioneel gezien, doet het toestel wat het moet doen. Het stelt makkelijk ritten in, het volgt de haltes en leest de meerderheid van aangeboden OV passen en bankkaarten. De traagheid van het inlezen van OV kaarten en telefoons is wel een punt van zorg en verdere ontwikkeling binnen de RET..We hebben onze bevindingen op papier gezet. Deze zijn inmiddels besproken in een evaluatie-gesprek met de RET voor verdere afhandling in een volgende release van de software. De apparaten worden nu ook uitgereikt aan de andere buurtbussen in de regio.
      Ook is de handleiding aangepast. Bekijk hier de laatste versie Instructie OV Validator van 25juni 2025
    6. Omleiding 606 bij Hermitage Schollevaar eerste stuk (9/6/2025)Met ingang van 9 juni is het eerste stuk van de HERMITAGE volledig afgesloten door wegwerkzaamheden. Dat is het gedeelte dat het dichtst bij de spoorbaan ligt. We kunnen daar niet meer linksaf richting Hermitage maar moeten daar doorrijden richting Station NS Schollevaar. Daar bij de rotonde gaan we EEERST linksaf naar de OPERALAAN. Die rijden we helemaal uit en gaan dan bij MARKIEZENHOF rechtsaf richting PRADO (Dat is bij de winkel van Hoogvliet.) Daar keren we zoals gewoonlijk terug en draaien weer via dezelfde route via de OPERALAAN naar het NS station Schollevaar. Na het station draaien we en rijden volgens de de huidige route direct door richting de Terp en Oostgaarde. Hieronder de route in rood.Incheck-apparatuur bussen RET (7/6/2025/De directie van de RET heeft besloten om na 7 jaar afscheid te nemen van de bekende incheckapparatuur in bussen en trams. Er zijn te veel fouten en gebreken en de leverancier bestaat niet meer. Ook waren er veel klachtens van reizigers en van de eigen buschauffeurs. Gekozen is dus voor een andere leverancier. De komende zomerperiode worden in alle bussen de oude apparatuur vervangen. Dat gebeurt altijd in de eigen garages in de nachtelijk uren. Binnen de RET is recent aan de orde gesteld om ook alle buurtbussen standaard te gaan voorzien van deze nieuwe installaties. Wordt vervolgd….

      Lees de handleiding nieuwe Handhelds(1//2025)

      Met ingang van 25 mei 2025 starten we met de nieuwe handhelds in de bus. De gebruikershandleiding is iedereen toegezonden per mail en hieronder ook beschikbaar. Let er op dat s’ochtende bij het inloggen twee inlogcodes van toepassing zijn. Eerst de inlogcode voor het telefoontoestel (Staat op het toestel)  en daarna de inlogcode voor de app. Dit laatste bestaat uit de cijfers in het kenteken van de bus.

      DOWNLOADEN

      Instructie buurtbus validatie-app

      Veel succes met de handleiding!

      ALLEEN EINDSTANDEN (KM) noteren svp (22/5/2025

      Als je aan het eind van je rit het aantal vervoerde passagiers noteert op de staffellijst in de bussen, geef dan alleen de eindstand in kilomers aan en zeker niet de beginstand aan het begin van je eigen rit. Dit wordt door sommige chauffeurs wel gedaan, blijkt nog steeds. Door het noteren van eindstanden ontstaat een beter zicht op het afgelopen dieselverbruik.

      Nieuwe Dienstooster RET per 21 juli 2025 (3/5/2025)

      De computer van de RET heeft naar aanleding van onze wensen de volgende haltetijden doorgerekend. Onderstaand het conceptresultaat. Resultaat : er bestaat nog maar een (1) ringlijn de 607 met wat meer nadruk op metrostation Slotlaan, een langere pauze op Capelsebrug (20). De eindtijd van de beide bussen is ook dermate uitgerekend dat deze ongeveer dezelfde tijdstip op de gemeentwerf terugkeren eind van de dag. De ochtenddiensten duren daardoor iets korter B1:  5.02 uur en B2: 5.20 uur. De B1D2 wordt 5.22 uur en de D4 wordt 4.18 uur

      Hier de concept dienstregeling

      Opzet nieuwe dienstregeling icm route aanpassing 2025 pvg pdf

      Bedankbrief van Hospice IJsselOever (1/5/2025)

      Op de ALV 2025 is door de aanwezigen met algemene stemmen  besloten de fooienpot en ontvangen rente  2024 te doneren aan de Hospice IJsselOever. Dit geld is inmiddels overgemaakt en wij hebben hiervoor bijgaande  Bedankbrief  van de hospice mogen ontvangen.

      Verslag Algemene Ledenvergadering ALV 2025  (1/5/2025)

      Hier is het verslag van deze ledenvergadering  Notulen AVL 17 april 2025 in (PDF)

      Powerpoint presentatie Algemene Ledenvergadering 2025 (17/04/2025)

      ALV BVC 2025

      Hier vindt je de gehouden presentatie van onze ALV gehouden op 17 april 2025 in De Harp.

      Bankpas en (niet) gratis reizen gepensioneerden(1/4/2025)

      Goed om te weten: Weet dat het met een bankpas in combinatie met OV-pay NIET mogelijk is om in Capelle gratis te rijden door gepensioneerden! Het OV-pay kent wel reizen met korting (35%) voor bejaarden, maar kent geen korting van 100%. Gratis reizen met een bankpas in combinatie met OV-pay is dus niet mogelijk. Met een fysieke OV-pas werkt dit wel correct. Inchecken met een bankpas kost Capelse en Rotterdamse bejaarden dus dus gewoon eigen geld (65% van de normale ritprijs). Vertel dit dus aan gepensioneerde reizigers, indien mogelijk.

      Eerste ervaringen met de nieuwe handhelds(31/3/2025)

      Na de eerste dagen gebruik van de nieuwe handhelds, zijn er een aantal kleine zaken ontdekt. Deze hebben de aandacht van de RET. het blijkt welm dat alle bankkaarten moeiteloos worden gelezen. (Mits deze wel door de eigenaar zijn gekoppeld aan OV_pay via de app).

      Wel is er een grote vertraging in het lezen van de ov kaart (circa 3 seconden) in tegenstelling tot de gemiddelde bankkaart (1 seconde). Wel maken de meeste chauffeurs zelf een fout waardoor er bijvoobeeld problemen met het automatisch meelopen van komende haltes ontstaan.
      Na het inloggen moet de lijnnummer en de betreffende dienstrit met de eindbestemming worden ingevuld. Daarna moet OOK en EERST het huidge vertrekpunt worden ingetoest, anders duurt het meelopen naar de volgende bushaltes langer c.q. is soms onmogelijk.
      Lees ook de handleiding hieronder!

      De concept handleiding gebruik nieuwe handheld RET(28/3/2025)
      Bijgaand de gebruikshandleiding:
      OVP betaal-apparaat aangepast versie 27 maart 2025
      OPMERKING. Deze versie is tekstueel nog in bewerking bij de RET.

      Dagrijverlichting AAN (22/3/2025)

      Regelmatig constateren we dat de dagrijverlichting (stadslichten voorzijde) staat uitgeschakeld.De reden daarvoor herkennen we niet. Het speelt alleen een rol bij mist, en dat seizoen is nu wel weer over. Vandaar het verzoek om de verlichtigsknop linksvoor en onder het dashboard altijd op AUTO te laten staan.

      CONCEPT Uitnodiging en agenda ALV 2025(18-03-2025)

      Algemene Ledenvergadering Buurtbusvereniging Capelle

      Donderdag 17 april 2025, aanvang 20 .00 uur , inloop vanaf 19:30 uur

      Locatie: Wijkcentrum De Harp – Capelle aan den IJssel.

      AGENDA

      1. Opening door de voorzitter
      2. Ingekomen stukken en mededelingen bestuur
      3. Notulen ALV 2024 vergadering d.d. 14 mei 2024 (zie bijlage)
      4. Toelichting op Jaarrekening 2024
      5. Verslag kascommissie 2024
      6. Vaststelling Jaarrekening 2024 (zie bijlage)
      7. Benoeming kascommissie voor boekjaar 2025
      8. Begroting 2025
      9. Bestemming fooienpot en rente-inkomsten 2024
      10. Voordracht nieuw bestuurslid door terugtreden René Margés.
      Mw. Amanda Koolmees is beschikbaar voor de vacature van secretaris.
      11. Mogelijke aanpassingen dienstregeling 2025
      12. Rondvraag
      13. Sluiting

      De vergadering wordt omstreeks 22.00 uur afgesloten met een hapje en drankje voor leden en gasten.

      BIJLAGE : Vergaderstukken ALV 2025

      1. Verslag Algemene Ledenvergadering BVC 14 mei 2024
      2. Buurtbusvereniging Capelle BVC _ Begroting Jaar 2024
      3. Buurtbusvereniging Capelle BVC _ Winst- en Verliesrekening Jaar 2024
      4. Buurtbusvereniging Capelle BVC _ Balans Jaar 2023 – 2024 corr
      5. 2024 Verslag Kascontrole-commissie en Decharge boekjaar 2024

      Vragenlijst 2025 chauffeurs BVC(15-03-2025)

      Samen met de gemeente en de RET kijken we naar aanpassingen van de huidige dienstregeling. We zijn er immers al lang achter dat 10 minuten achter elkaar rijden naar het ziekenhuis niet werkt. Maar een ander issue is natuurlijk ook de geringe mogelijkheid voor extra rustijden langs de routes.
      Vandaar een vragenlijst om met hulp van iedereen te kijken naar andere verbeteringen en (on)mogelijkheden. Graag ieders advies en mening om zicht op aanpassingen en de besluitvorming te verbeteren.
      Vul daarom bijgaand Excel formulier graag eens in, het formulier mag uiteraard ook in MICROSOFT WORD of met de hand worden ingevuld en teruggestuurd (Liever niet in PDF)
      Vragenlijst Chauffeurs 2025

      Aankondiging Algemene Ledenvergadering BVC 2025 (14-3-2025)

      Op donderdagavond 17 april 2025 houden we een Algemene LedenVergadering (ALV) in het inmiddels ons bekende wijkgebouw De Harp in s-Gravenland. Vast onderwerp in ieder geval de jaarcijfers over 2024 en de mogelijkheden voor aanpassing van de dienstregeling. Hierover is lopend overleg met de gemeente en de RET gaande. De agenda voor deze bijeenkomst komt er aan.

      Lichtkrant probleem opgelost(22/2/2025)

      De problemen met de ene lichtkrant zijn opgelost. Het bleek dat iemand onbewust een te groot lettertype had gekozen in het menu. Daardoor werden teksten afgekapt op de lichtkrant aan de buitenzijde. Van de niet bekende instellingen in het menu afblijven is het motto!

      nieuw route aanpassingen

      Er zijn twee problemen ontdekt in de huidge route. We hebben ze gemeld aan gemeente en RET en gaan ze in maart bespreken met de betrokkenen, opdat we met de nieuwe landelijke dienstregeling in april 2025 meegaan in de aanpassingen en op iets andere tijden gaan rijden langs de haltes. Wordt vervolgd.

      Beoordeling jaarrekening 2024

      De kascommissie 2024 is ingeschakeld ter bespreking en beoordeling van de jaarrekening 2024. De jaarcijfers waren redelijk simpel en snel beschikbaar uit ons (Informef) boekhoudsysteem.

      Koffiebekers uitreiken(8/2/2025)

      Sommigen hebben de gekleurde koffiebeker al persoonlijk mogen ontvangen. Anderen kunnen een koffiebeker pakken uit de kast in de fietsenstalling. Schrijf wel gelijk ook je naam op de lijst die er naast ligt, let wel 1 exemplaar per vrijwilliger.

      Website (4/2/2025)
      De lay out van de BVC website is versimpeld, omdat reizigers vonden dat hij op een klein (telefoon)scherm te moeilijk was te lezen. De website bevat nu minder flitsende elementen…

      Voortaan een kettingslot op toegangshek gemeentewerf.(1/2/2025)

      De gemeente Capelle heeft naar aanleiding van diefstal besloten met ingang van 1 februari permanent te gaan werken met een extra kettingslot op het toegangshek van de gemeentewerf. Wij krijgen een sleutel voor de ochtenddienst van 07.00 uur. In de avonduren zal dit toegangshek altijd worden gesloten door personeel van Handhaving.
      Wij hebben een eigen sleutelkluis aangeschaft alleen voor de BVC (Links). De code zal regelmatig worden gewisseld. Vergeet na afloop niet de sleutel terug te bergen.

      De jaarrekening van BVC over 2024 is klaar!(1/2/2205)

      Na afsluiting van het kalenderjaar 2024 kon snel worden gekomen tot het opstellen van de financiele jaarrekening van de vereniging. De (concept)resultaten zijn inmiddels – ter beoordeling – overgedragen aan de leden van de kascommissie 2025. Wel kan al worden gemeld dat de opbrengst van de rente en de fooienpot 2024 bijna 1000 euro zijn. Op de komende Algemene Leden Vergadering (ALV) zal worden voorgesteld tot donering aan een of meerdere maatschappelijk doelen in Capelle.

      de eerste weken, ervaringen en signalen(23/1/2025)

      Nu we enige weken het dienstrooster 2025 rijden, komen ook de eerste bevindingen: door de omleidingen lopen beide bussen vertragingen op. Dit is niet alleen jammer, maar leidt er ook toe dat met name in de namiddagen, de vertraagde bus 606 enige minuten voor de vertraagde bus 607 over de Kanaalweg en Bermweg naar het ziekenhuis en terug rijden.Gewoonlijk is het na 17.00 uur al aardig stil bij het ziekenhuis.
      Het is een structuurfout: 10 minuten in ideale omstandigheid bij het ziekenhuis aankomen is al niet geslaagd voor reizigers, maar nu met vertraagde bussen slechts 3 tot 4 minuten verschil bij het ziekenhuis aankomen, is zeker niet wenselijk. Pal achter elkaar met nagenoeg lege bussen door Schenkel en dan drukke Kanaalweg te rijden is niet bijzonder gewenst. We hebben contact met de RET over dit probleem opgenomen. Eerder is afgesproken, dat we niet te vroeg en te snel conclusies en aanpassingen gaan doen, het kost de RET namelijk heel veel werk om haltepalen en websites aan te passen, gewoonlijk doen ze dat maar eenmaal per jaar. Er zal in een overleg in maart dit onderwerp aan de orde komen.

      De oplossing kan zijn een van de buslijnen zodanig van haltetijden te wijzigen (circa een kwartier) dat de bussen wel om circa ieder half uur langs het ziekenhuis komen te rijden (nu 10 minuten). Dit wordt dus vervolgd.

      1. Weer toegang tot de gemeentewerf(17/1/2025)Vanaf maandag 20 januari kan iedereen met het nieuwe toegangspasje weer in de fietsenstalling!
        Het witte pasje zit in een nieuw kluisje bij de ingang van de fietsenstalling in een pasjeshouder met afrolsysteem zodat deze niet vergeten kan worden.Het nieuwe model sleutelkluisje is met een beschermkap, daar achter zit de cijfercode van vier cijfers..De kluis is te openen door het indrukken van beide knoppen aan de zijkant van de kluis.

        Na het openen en weer afsluiten ALTIJD de cijfercode verdraaien en het klepje te sluiten!

        De Grendel op de grijze kast

        De 4-cijfercode lezen we van links naar rechts, aan het schuifslot zit een knop (links) en kies je de code. Sluiten van de kast, slot weer erop schuiven en code verdraaien. Voorlopig hebben het sleutelkluisje buiten en het slot op de grijze kast dezelfde code. In de grijze kast is nu een (zwarte) kluis gemonteerd met een ANDERE cijfercode. Daarin liggen voortaan de twee bussleutels en de afstandsbediening van het hekwerk.

        We starten met een gelijke code voor de fietsenstalling en de kast, procedure sleutels mee nemen houden we nog even zo tot nader bericht.

        Een toegangsCode zal binnenkort los van dit bericht verstuurd worden.

        Een e-mail komt ook daarin de handleiding hoe de zwarte kluis te openen volgt spoedig. De cifercodes zelf komen nie op de website en in de emails. Hiervoor gebruiken we wahtsapp.

      2. Omleiding PC BoutenssingelDe omleiding bij de PC Boutenssingel richting Valeriusrondeel v.v. gaat in op maandag 6 januari, dit duurt circa 3 weken.
        We rijden heen en terug richting Valeriusrondeel om het van Maerlantpark heen via de Rubensingel en Slotlaan. Er zijn in de omgeving van rotonde Slotplein extra (vervangende) bushaltes geplaatst voor ons.
      3. Nieuwe instellingen voor codes van de lichtkrant(4/1/2025)
        Omdat we twee nieuwe routes gaan rijden zijn ook de beide lichtkrant-codes aangepastCODE 18 lijn 606 : “IJsselland ziekenhuis – Capelle Centrum – Station Schollevaar v.v. ”
        CODE 20 lijn 607 : “IJsselland ziekenhuis – Capelle Centrum – Capelsebrug v.v. “
      4. Hou er dus rekening mee bij het instellen. De lijnwissel is altijd op halte IJsselland ziekenhuis.
        Neem geen andere lichtkrantcodes uit de 20- of de 30-series, deze info is niet correct (meer)
      5. Toegang tot de website(1/1/2025)De inlogprocedure voor de afgeschermde BVC-omgeving op deze website is aangescherpt. Inloggen is met eigen email adres en wachtwoord mogelijk. Daardoor kan de omgeving beter worden beheerd, want hiermee wordt een extra beveiligingsschil aangebracht.
      6. Wijzigingen op de website 2025(30/12/2024)
        Met het oog op het nieuwe rooster 2025 moet de BVC website op diverse plaatsen worden aangepast. Zo ook de routebeschrijvingen per rit , dat neemt de nodige tijd en kan tot een paar dagen na 1 januari 2025 duren.
        Let dus de eerste dagen op mogelijke verouderde dienstritbeschrijvingen B1D1 tot en met B2D4
TOP
Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring tijdens het surfen op deze website te verbeteren. View more
Cookies settings
Accepteren
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Wie zijn wij?

Wij zijn de Buurtbusvereniging Capelle, opgericht op 13 november 2018, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel (Rotterdam) onder nummer Kvk 73092762 en RSIN 859351336. Ons website-adres is: http://www.buurtbuscapelle.nl.

Welke persoonlijke data we verzamelen en waarom we het verzamelen

Reacties

Als bezoekers reacties achterlaten op de site, verzamelen we de data getoond in het reactieformulier en ook het IP-adres van de bezoeker en de browser gebruikersagent string om spam opsporing te helpen.

Een geanonimiseerde string, gemaakt op basis van uw e-mailadres (dit wordt ook een hash genoemd) kan worden gestuurd naar de Gravatar service indien u dit gebruikt. De privacybeleidspagina kunt u hier vinden: https://automattic.com/privacy/. Nadat uw reactie is goedgekeurd, is uw profielfoto publiekelijk zichtbaar in de context van uw reactie.

Media

Als u een geregistreerde gebruiker bent en afbeeldingen naar de site upload, moet u voorkomen dat uw afbeeldingen upload met daarin EXIF GPS locatie gegevens. Bezoekers van de website kunnen de afbeeldingen van de website downloaden en de locatiegegevens inzien.

Contactformulieren

Cookies

Wanneer u een reactie achterlaat op onze site, kunt u aangeven of we uw naam, uw e-mailadres en website in een cookie opgeslagen mogen worden. Dit doen we voor uw gemak zodat u deze gegevens niet opnieuw hoeft in te vullen voor een nieuwe reactie. Deze cookies zijn een jaar lang geldig.

Indien u een account hebt en u logt in op deze site, slaan we een tijdelijk cookie op om te bepalen of uw browser cookies accepteert. Dit cookie bevat geen persoonlijke data en wordt weggegooid zodra u uw browser sluit.

Zodra u inlogt, zullen we enkele cookies bewaren in verband met uw login informatie en schermweergave opties. Login cookies zijn 2 dagen geldig en cookies voor schermweergave opties 1 jaar. Als u "Herinner mij" selecteert, wordt uw login 2 weken bewaart. Zodra u uitlogt van uw account, worden login cookies verwijderd.

Wanneer u een bericht wijzigt of publiceert wordt een aanvullende cookie door uw browser opgeslagen. Deze cookie bevat geen persoonlijke data en heeft enkel het post ID van het artikel wat u hebt bewerkt in zich. Deze cookie is na een dag verlopen.

Ingesloten inhoud van andere websites

Berichten op deze site kunnen ingesloten (embedded) inhoud tonen. Bijvoorbeeld video's, afbeeldingen, berichten). Ingesloten inhoud van andere websites gedraagd zich exact hetzelfde als alsof de bezoeker deze andere heeft website bezocht.

Deze websites kunnen data over u verzamelen, cookies gebruiken, tracking van derde partijen insluiten en uw interactie met deze ingesloten inhoud monitoren, inclusief de interactie met ingesloten inhoud als u een account hebt en ingelogd bent op die website.

Analytics

Met wie we uw data delen

Hoe lang we uw data bewaren

Wanneer u een reactie achterlaat dan wordt die reactie en de metadata van die reactie voor altijd bewaard. Op deze manier kunnen we vervolgreacties automatisch herkennen en goedkeuren in plaats van dat we ze moeten modereren.

Voor gebruikers die geregistreerd op onze website (indien van toepassing), bewaren we ook persoonlijke informatie in hun gebruikersprofiel. Alle gebruikers kunnen hun persoonlijke informatie bekijken, wijzigen of verwijderen op ieder moment (de gebruikersnaam kan niet gewijzigd worden). Website beheerders kunnen deze informatie ook bekijken en wijzigen.

Welke rechten u hebt over uw data

Als u een account hebt op deze site of u heeft reacties achter gelaten, kunt u verzoeken om een exportbestand van uw persoonlijke data die we van u hebben, inclusief alle data die u ons opgegeven hebt. U kunt ook verzoeken dat we enige persoonlijke data die we van u hebben verwijderen. Dit bevat geen data die we verplicht moeten bewaren in verband met administratieve, wettelijke of beveiligings doeleinden.

Waar we uw data naartoe sturen

Reacties van bezoekers kunnen door een geautomatiseerde spam detectie service geleid worden.

Uw contactinformatie

Ons email-adres is info@buurtbuscapelle.nl

Aanvullende informatie

Hoe we uw data beveiligen

Welke datalek procedures we geïmplementeerd hebben

Van welke derde partijen we data ontvangen

Wat voor geautomatiseerde besluiten we nemen en profilering we doen met gebruikersdata

Openbaarmakingsverplichtingen van de industrie

Save settings
Cookies settings