Update per donderdag 19 september

Nu op tijd gaan rijden

We hebben de fases kennismaking met de bus en de route nu wel onder de knie. Nu komt de grootste uitdaging op tijd gaan rijden langs de haltes!!

Een eerste globale analyse van de ontvangen klachten van passagiers geeft aan dat er niet te laat de halte wordt gepasseerd, maar eerder te vroeg!! Passagiers denken dat de bus vertraagd is maar meestal is de bus al voorbij! Kan je zelf niets doen aan vertraging (door files etc) maar aan een te vroege halte kan je alles doen en is niet nodig. Rij langzamer, stop bij een veilige bushalte een paar minuten en hou onderweg de electronische halteborden in de gaten.

Knipper de 0 als je langsrijdt dan ben je precies op schema, prima! Staat er 2 of 3 dan ben je 2 tot 3 minuten voor op het schema. Staan de borden op 56 of 58 dan ben je 2 tot 3 minuten te laat op schema. Helaas staan niet overal electronische borden maar rij dan op je eigen klok.


Leermomentjes

Met het wegrijden van de defecte bus naar de garage hebben we ook onze twee lijnborden weggegeven. Die zijn vergeten en liggen nu ergens nutteloos in de garage, onze reservebus van vanmiddag heeft dus geen lijnaanduiding dat is heel verwarrende voor passagiers . We bestellen een aantal reserveborden

Busvervanging

We rijden nog met een bus. Er komt echter versterking aan in de vorm van een andere bus uit Lisse. Die wordt opgehaald nu en is vanmiddag afgeleverd op de gemeentewerf.

Dagrooster aangepast

Op verzoek is het dagschema ietsjes aangepast qua tekst, de lijnnummers 606 en 607 zijn nu ook bij de ritnummers vermeld. Ook de opmaak van de tabellen is verbeterd in deze versie. Het bleek dat er wel eens een andere rit werd gereden dan oorspronkelijk gepland (!)

Inhoudelijk is er niets gewijzigd qua aanvangstijden of eindtijden van een dienst.
De nieuwe versie is HIER te downloaden.
Het is de versie van 22 september 2019