Update donderdag 26 september

Voorgestelde nieuwe route lijn 606

Lijn 606 brengt niet een groot aantal passagiers op de been. Ochtends een zestal vaste reizigers en s’avonds dezelfde zestal vaste reizigers, reizigers die anders een kwartier moeten lopen naar Kralingsveer. De animo in Capelle – West is tot nu toe nagenoeg nihil
Dat was al bekend (de grote bus reed ook altijd nagenoeg leeg rond). Voorstel is om bus 606 ook te laten rijden door s-gravenland, we gaan dus proberen meer passagiers daar te vinden
Bijgaand een route-schets

Tanken in Krimpen

Het is soms voorgekomen, dat het tanken niet lukt, terwijl het anderen een dag later gewoon wel lukt. (stop de slang in de tankopening en haal daarna pas de tankpas van beneden naar boven door de paslezer aan de muur). De pomp springt dan meestal al de eerste keer aan en kan je gewoon tanken.
Het is natuurlijk vervelend dat je helemaal naar Krimpen rijdt, daar merkt dat het tanken niet lukt en dan weer terug naar de gemeentewerf, zonde van je tijd!

MAAR :
Het overkomt me nu tweemaal dat mensen daar in Krimpen het tanken niet lukt, daar stoppen met proberen, daarna vervolgens terugrijden naar de gemeentewerf, en mij pas daarna berichten dat het tanken in Krimpen niet gelukt is.

Tja….als tanken in Krimpen niet lukt, dan bel je gelijk mij of Piet Koolmees op dat moment (of gebruik dan ook whatsapp) want terwijl je daar staat hebben we gelijk contact over het niet slagen van tanken, en niet pas een half uur later als je al weer met de niet getankte bus op de gemeentewerf staat. Dat is dan wel heel ongelukkig en eigenlijk ook te laat om nog maar iets te adviseren of te corrigeren!
ps
De beide Tankpassen kunen namelijk gewoon voor iedere bus door elkaar worden gebruikt en liggen in de map voor chauffeurs in de ene bus of in het blauwe kluisje wat daarvoor is bedoeld in de andere bus.

Vertrek

Vandaag moesten we afscheid nemen van collega Ted. Was er eerst een RET-klacht dat de chauffeur na zijn vertrek op de Capelsebrug de eerste halte op notabene Capelseburg zelf voorbijrijdt, terwijl daar 4 passagiers staan te zwaaien, die dus gelijk ter plaatse een mail met een klacht hebben ingediend.

Ga je daarnaast rijden zonder enige notie van je begin en eindtijden van je dienstritten, ja dan maak je het zelf wel heel moeilijk voor jezelf en voor anderen…..

Ook de rijvaardigheid werd tijdens de rit betwijfeld. Een RET-er aan boord heeft zijn baas geinformeerd over een aantal bijna-ongelukken met de bus en die meldde mij later, dat deze chauffeur onmiddelijk moest stopppen met rijden. Dat heb ik gedaan met pijn in mijn hart .

Wat leren we hiervan?

Mocht jezelf twijfels hebben over het besturen van de bus, het rijden van de route of het op tijd stoppen bij de haltes. Laat het gerust maar bijtijds weten en ga niet zelf experimenteren. Dan krijg je extra begeleiding.
Wel wordt van je verwacht dat als je een dienst gaat rijden de beschikking hebt over een papier met de juiste vertrek- en aankomsttijden van de twee eindhaltes. Daar zijn de nodige documenten voor beschikbaar op deze website.

Ook wordt men nu wel geacht de route te kennen van zowel 606 als 607 en je mails te lezen (deze dagelijke update bijvoorbeeld)
Ga je rijden zonder enige notie van je dienstritten, ja dan maak je het zelf wel heel moeilijk voor jezelf en voor anderen…..

Print Friendly, PDF & Email